FAQ

Algemene vragen

Snel antwoord op je vraag

Algemene vragen

FAQ

We vinden het belangrijk om onze wachttijden kort te houden, zodat iedereen zo snel mogelijk geholpen kan worden. Onze behandelaren reserveren op de afgesproken tijd ruimte voor u. Voor de voortgang van uw behandeling en om de ruimte in de agenda van onze behandelaren zo goed mogelijk te benutten, vragen wij u dan ook dringend om de gemaakte afspraken na te komen. Zeg alleen af als het echt niet anders kan.

Het verplaatsen van een afspraak doet u door telefonisch contact op te nemen met ons secretariaat via 026-720 30 40.
In geval van verhindering vragen we u om zo spoedig mogelijk telefonisch contact met ons op te nemen, maar op zijn minst 48 uur van tevoren. Dit geeft ons de tijd om een andere cliënt in te plannen. Afspraken op maandag moeten op de vrijdag daarvoor uiterlijk om 12.00 uur afgezegd zijn.

Wanneer u niet – of minder dan 48 uur voor de afgesproken tijd – uw afspraak afzegt, dan zijn wij genoodzaakt om kosten in rekening te brengen (ongeacht de reden van annuleren). Dit wordt niet vergoed door de zorgverzekeraar en is bedoeld als tegemoetkoming van de voor u gereserveerde tijd. Zie voor meer informatie ons no-show beleid No-show beleid – SomentalCare – GGZ-instelling.

Niemand vindt het fijn om te moeten wachten. We doen er dan ook alles aan om onze wachttijd zo kort mogelijk te houden. Onze actuele wachttijd vindt u hier.

Wanneer u tijdig uw afspraak afzegt (minimaal 48 uur van tevoren) dan zijn hier geen kosten aan verbonden. Als u korter dan 48 uur van tevoren annuleert dan kan het zijn dat wij kosten in rekening brengen. Zie hiervoor ons no-show beleid.

Bij Somental Care hebben we de mogelijkheid om afspraken telefonisch of via beeldbellen te laten plaatsvinden. Daarnaast zijn er ook eHealth modules die door de behandelaar ingezet kunnen worden als onderdeel van uw behandeling. Bespreek met uw behandelaar wat de mogelijkheden voor u zijn.
Er zijn verschillende wetten en afspraken ter bescherming van uw privacy en persoonlijke gegevens. Alle hulpverleners hebben een beroepsgeheim. Zij mogen met niemand anders praten (behalve de zorgverleners in uw behandelteam) over wat zij met u hebben besproken, behalve als er sprake is van acuut gevaar. Sinds mei 2018 hebben we in Nederland de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Hierin staat wat er wel en niet mag met uw persoonsgegevens. Bij Somental Care gebruiken we uw persoonsgegevens niet voor andere doeleinden, behalve als u daar vooraf toestemming voor heeft gegeven of als wij dit op grond van de wet mogen of moeten doen. (bekijk onze privacy policy).

Vindt u dat we iets beter hadden moeten doen of wilt u een klacht indienen? Wij horen dit graag. Uw ervaringen helpen ons om onze zorg en service te verbeteren. Hier leest u meer over onze klachtenbemiddeling.

Wat fijn dat u uw behandeling bij Somental Care als positief heeft ervaren! Als team vinden we het altijd fijn om dit terug te horen. U kunt uw compliment persoonlijk geven aan uw behandelaar, zij zullen dit zeer waarderen. Daarnaast willen wij u vragen om een beoordeling op Zorgkaart Nederland achter te laten. Dit helpt ook anderen bij het maken van een beslissing bij welke GGZ-instelling zij in behandeling willen. Via deze link komt u op de website van Zorgkaart Nederland Somental Care – Arnhem.